
A finals de 2021, SERHS Food, el Consorci Sanitari del Maresme, la Fundació Maresme i l’Ajuntament de Mataró, van iniciar un nou programa per evitar la desnutrició en infants i adolescents amb afectacions neurològiques severes que pateixen disfàgia i que tenen problemes per menjar i beure amb normalitat. La col·laboració es va fer efectiva amb la participació de SERHS Food en el servei d’alimentació de l’Escola de E. E. l’Arboç de Mataró, on la majoria de l’alumnat (entre 31 i 35 diàriament) presenta afectacions neurològiques importants.
Des de la Cuina d’Alt Rendiment de SERHS Food s’han elaborat dietes específiques per a cada usuari i s’han desenvolupat altres plats cuinats, triturats i texturitzats, seguint les indicacions dels equips de dietètica i nutrició de totes les parts implicades. Cal remarcar que la complexitat tècnica d’aquests plats requereixen d’equipaments que no totes les cuines convencionals disposen.
Així doncs, infermeres, cuidadores i logopedes de l’Escola de l’Arboç van visitar les instal·lacions de la CAR, on van rebre explicacions tant per part de Josep Marlet (Director Industrial de SERHS Food) i altres professionals que estan dia a dia enfocats amb el servei d’alimentació del centre i coneixen perfectament les necessitats dels diferents alumnes.
Durant aquests dos últims cursos escolars, s’ha implementat la Triple Adaptació de la Dieta (TAD); l’adaptació de les diferents calories i proteïnes dels plats a les necessitats de cada alumne, així com la seva viscositat i textura, tot potenciant les qualitats organolèptiques per fer plats saborosos i atractius.
Tal com va explicar Pere Calvet, Director Acadèmic, de Recerca i d’Innovació del CSdM: “creiem que és un problema molt més estès del que pugui semblar i per això tots els procediments que hem dissenyat de forma pionera, així com el desenvolupament de les dietes adaptades, serviran també per a altres escoles en situacions similars”. Per tant, aquesta col·laboració serveix com a experiència pilot per poder després implementar el sistema en altres centres similars.